Archiwum

Jury konkursu S³oneczniki 2012

2012-07-09

 

prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyñska – pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Instytucie Filologii Polskiej, Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Przez 28 lat by³a psychologiem-logoped± w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pe³ni funkcjê dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym "G¿eg¿ó³ka" (Cracow School of Polish, Speeach & Language Therapy) oraz w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmuj±ce zagadnienia dotycz±ce problemów zwi±zanych z dysleksj±, dwujêzyczno¶ci± i dyglosj±, nabywania i rozwoju systemu jêzykowego dzieci nies³ysz±cych, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji jêzykowej (autystycznych, z alali±, z afazj±, z Zespo³em Aspergera z pora¿eniem mózgowym oraz obni¿eniem sprawno¶ci intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlêcym, poniemowlêcym i przedszkolnym. Jest twórc± Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® oraz wersji w jêzyku niemieckim Ich liebe Lesen wykorzystywanej w przedszkolach, szko³ach, poradniach.

 

dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloñskiego w Zak³adzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych. Jej zainteresowania naukowe dotycz± pedagogiki kultury, edukacji muzealnej, estetycznej, artystycznej oraz turystyki kulturowej. Stypendystka programu TEMPUS. Odby³a liczne sta¿e i praktyki w muzeach dla dzieci i m³odzie¿y w Berlinie, Monachium, Frankfurcie nad Mennem, Wiedniu, Bernie (praca doktorska Edukacyjna rola muzeów dla dzieci i m³odzie¿y – na przyk³adzie muzeów niemieckich). Inicjatorka i realizatorka autorskich i wspó³autorskich projektów edukacyjnych z zakresu edukacji artystycznej i wielokulturowej (w Krakowie: Galeria dla dzieci, Dzieci w Galerii oraz w Monachium: „Lebendiges Spielplatz, Indianerdorf). Jej zainteresowania badawcze dotycz± percepcji wystaw muzealnych i projektowania dzia³añ edukacyjno-kulturowych. Od 2011 roku pe³ni funkcjê Przewodnicz±cej Krakowskiego Oddzia³u Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pasjonujê siê fotografi± i podró¿ami.

 

dr Joanna Olszewska-Gniadek – absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagielloñskiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zajêcia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiotów jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo³eczno-kulturowej. Tworzy równie¿ konspekt przysz³ej rozprawy habilitacyjnej, która bêdzie dotyczyæ problematyki kszta³cenia artystycznego dzieci i m³odzie¿y w kontek¶cie wspó³czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m³odzie¿y przez sztukê, a szczególnie przez teatr. Temu zagadnieniu s± po¶wiêcone jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku³ów opublikowanych przez znacz±ce wydawnictwa naukowe. Najwa¿niejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w ¶wietle badañ Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztukê dramy w ¶wietle badañ "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za³o¿enia, rzeczywisto¶æ, prognozy (w ¶wietle badan m³odzie¿owych grup teatralnych na terenie Krakowa).

 

Michalina Gajewska – psycholog, absolwentka Szko³y Wy¿szej Psychologii Spo³ecznej; szkoli³a siê w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczególnym uwzglêdnieniem Zespo³u Aspergera, ADHD i lêków dzieciêcych. Na co dzieñ pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napiêæ emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia³ach pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodziców i specjalistów; konsultuje problemy psychologiczne dotycz±ce dzieci, rodzin i rodziców. Wspó³prowadzi grupowe zajêcia Treningu Umiejêtno¶ci Spo³ecznych dla dzieci w wieku 7- 12 lat. Prywatnie mama dwóch ciekawych ¶wiata dziewczynek.

 

Aleksandra Piskorska – pedagog, wyk³adowca oraz specjalista w edukacji plastycznej dzieci jak i doros³ych. Ukoñczy³a Wydzia³ Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego oraz Kolegium Nauczycielskie w Warszawie. Posiada 8-letnie do¶wiadczenie zawodowe w ró¿nych instytucjach kulturalno-o¶wiatowych. Pracuje jako wyk³adowca na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uczy studentów dziennych oraz kadrê pedagogiczn± na studiach podyplomowych. Prowadzi tam kursy oraz szkolenia e-learningowe dotycz±ce sztuki w sieci, sztuki wspó³czesnej oraz zajêcia dotycz±ce warsztatu plastycznego nauczyciela. W O¶rodku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" znajduj±cym siê przy Wy¿szej Szkole Nauk Spo³ecznych w Lublinie prowadzi kursy e-learningowe z zakresu mnemotechnik w edukacji i wiedzy z zakresu umiejêtno¶ci szybkiego czytania. Wspó³pracuje równie¿ z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie. Maluje i tworzy od dziecka i ju¿ jako dziecko wiedzia³a, ¿e chce zaj±æ siê sztuk±. Jej pasj± jest malarstwo abstrakcyjne oraz papieroplastyka. Uwielbia polskie góry oraz jesienne plenery Kazimierza Dolnego.

 

Ma³gorzata Po³owniak – od 3 lat pracuje w UNICEF, gdzie koordynuje ogólnopolskie projekty edukacyjne. Z wykszta³cenia pedagog o specjalno¶ci psychopedagogika kreatywno¶ci. Ukoñczy³a Akademiê Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, gdzie obecnie pracuje nad doktoratem. Prowadzi zajêcia ze studentami, uczestniczy w wielu projektach (np. Mazowieckie Talenty, Zmotywowany Umys³), jest autork± publikacji z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej. Nale¿y do Polskiego Stowarzyszenia Kreatywno¶ci.

 

Marzena Paszkot – z wykszta³cenia politolog, ukoñczy³a studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagielloñskiego. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie obrotu nieruchomo¶ciami na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Urzêdzie Miasta Krakowa pracuje od 2003 roku, pocz±tkowo w Wydziale Spraw Administracyjnych, a nastêpnie w Wydziale Skarbu. Jej hobby to dalekie podró¿e i dobra ksi±¿ka. Od 1 stycznia 2011 r. pe³ni funkcjê Pe³nomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rodziny i Polityki Spo³ecznej.

 

Iwona Retko – przedstawicielka Urzêdu m.st. Warszawy, pracownik Wydzia³u Konsultacji i Dialogu Spo³ecznego (KDS), od kilku lat prowadzi i koordynuje projekty spo³eczne w Warszawie. Z wykszta³cenia psycholog, absolwentka podyplomowych studiów w zakresie przygotowania pedagogicznego oraz konsultacji spo³ecznych i rozwi±zania konfliktów. Wspó³pracowa³a z organizacjami pozarz±dowymi realizuj±c projekty spo³eczno-kulturalne.

 

Agnieszka Karp-Szymañska – z wykszta³cenia filolog polski i menad¿er kultury. Od przesz³o 6 lat zwi±zana z bran¿± internetow±, marketingiem internetowym, ale przede wszystkim tematyk± dzieciêc±. Twórca i wspó³w³a¶ciciel portalu CzasDzieci.pl, a tak¿e za³o¿yciel i cz³onek zarz±du powo³anej w tym roku Fundacji Czas Dzieci, która ma za zadanie rozszerzyæ dzia³alno¶æ portalu o akcje na rzecz rozwoju dzieci z rejonów wsi, ma³ych miasteczek oraz obszarów spo³ecznie i geograficznie peryferyjnych.

 

Magdalena Kurowska – redaktor CzasDzieci.pl, koordynator warszawski. Ukoñczy³a studia dziennikarskie na Uniwersytecie Kardyna³a Stefana Wyszyñskiego oraz podyplomowe z marketingu w Szkole G³ównej Handlowej w Warszawie. Aktywna mama 3-letniej Irenki.

 

Justyna Piwowar – absolwentka pedagogiki w specjalno¶ci animacja spo³eczno-kulturowa na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagielloñskiego, pomys³odawca i koordynator akcji S³oneczniki; redaktor CzasDzieci.pl, koordynator krakowski oraz dyrektor powsta³ej pocz±tkiem 2012 roku Fundacji Czas Dzieci. Od 6 lat tworzy i koordynuje ró¿norodne projekty kulturalne dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych (m.in. w ramach Miêdzynarodowego Kampusu Artystycznego FAMA w ¦winouj¶ciu). Interesuje siê szczególnie procesami wychowania, samowychowania oraz samorealizacji poprzez sztuki cyrkowe i taniec.

Archiwum – pozosta³e:

Rekomendacje

Renata:

Jestem rodzicem 7 latka i uczestniczê w akcji ju¿ d³ugo, praktycznie od pocz±tku. Bardzo kszta³c±ce i przede wszystkim dziecko obywa siê z muzeami i nabiera innego wyobra¿enia o sztuce i zabytkach. Polecam.... »

Maciej:

Super pomys³ - fajna zabawa i przekazanie wiedzy, której nie nabêd± w szkole :-)... »

Magdalena:

Super inicjatywa!... »

Barbara:

Gratulujê pomys³u akcji jestem pod wra¿eniem i dziêkujê ¿e mogê braæ w niej udzia³.... »

Justyna :

Drodzy Pañstwo, nie ukrywam inicjatywa wspania³a, wyró¿nia ciekawe miejsca-ludzi, ale te¿ daje znak rodzicom co gdzie siê ciekawego dzieje- to bardzo pomocne:) ale - co roku wypatrujê kategorii teatr i kolejny raz jest mi przykro,¿e... »

Malwina:

Ciekawy pomys³. Szkoda, ¿e akcja nie dotyczy tak¿e innych miast. Mo¿e warto pomy¶leæ nad Trójmiastem. Z chêci± bym co¶ poleci³a :)... »

Mirella:

super mam nadzieje ze da szanse i dzieci beda mogly sie dalej rozwijac... »

Ewa:

Bardzo dobra akcja . szczególnie w dzisiejszych medialnych czasach :)... »

Zofia:

Akcja bardzo ciekawa. Pozwala na zg³oszenie wydarzeñ, o których mo¿e nie s³ysza³o szersze grono i na ocenê ich przez wybitnych ekspertów. Gratulujê pomys³u.... »

Marta, Poligon Blog:

Bardzo fajna inicjatywa. Docenia tych, którzy staraj± siê przez ca³y rok, aby odci±gn±æ dzieci od komputerów, telewizorów, tabletów i smartfonów :)... »

Marian:

wspania³e pomys³y... »

Agnieszka:

Akcja niezwykle warto¶ciowa. To rodzice i dzieci staj± siê "pierwsz± lini±" oceniaj±cych, bo to od ich nominacji zale¿y czy dana inicjatywa znajdzie siê w plebiscycie. Poprzednie edycje pokaza³y, ¿e nagrody zgarn±æ mog±... »

Karolina:

Nareszcie mamy taki plebiscyt! Faktycznie s± lepsze i gorsze propozycje dla dzieci. Mam nadziejê, ¿e wygraj± moi faworyci!:)... »

Mi³ka:

Uwa¿am, ¿e powinno byæ wiêcej takich akcji. To mobilizuje organizatorów a rodzicom pomaga wybraæ najlepsze zajêcia dla rozwoju w³asnego dziecka... »

dawid:

my¶lê, ¿e to super akcja.... »

Napisz co mylisz o akcji:
© Grupa Czas Dzieci 2024